Wednesday, March 01, 2006

Rhema hvor jeg går

Denne uka er det konferanse på Rhema. Mange møter, som det alltid er på konferanser i kristne menigheter. Jeg har satt av uka til å hjelpe til på barnemøtene.

Mørke unger er så utrolig flotte. Selv om jeg går svett ifra hvert barnemøte, så er det fantastisk å få være med barn. Gleder meg til sommeren, når jeg skal få treffe de 3 mest fantastiske ungene på kloden her.

Men Rhema er mer enn en stor menighet med snart 40 000 medlemmer. I 2005 ga 12 000 mennesker sitt liv til Jesus i kjerka her. 4 500 ble medlemmer. De deler ut 71 000 måltider hver måned til de som ikke har råd til mat. De hjelper folk med å få jobb og etc.

Visste dere at en hindu tror følgende: En god gris vil bli en hund i det neste liv, en god hund blir en katt og en god katt blir en jente og en god kvinne vil bli en mann i sitt neste liv. Vel jeg vil bare si at når du tror på Jesus, så blir du Guds barn. Selv om du har gjort aldri så mye galt. Folkens vi må fortelle dette evangeliet om at Gud elsker hvert menneske så høyt!

6 Comments:

Blogger Bottom Buzzer said...

Jepp, det må vi! Jeg har forresten Jan Eriksen på besøk nå. Han sier at du har fått låne en bil. Det var utrolig som alt la seg til rette for deg. Gud er god!

1/3/06 22:46  
Blogger Bigbrother said...

Jepp, får låne bil av og til. De jeg bor hos er utrolig greie. Damen i huset har stor omsorg for meg. Ellers så er det henne fra Norge (går 2. året) som alltid plukker meg opp og kjører meg dit jeg trenger. Om jeg spør.

2/3/06 05:25  
Anonymous Anonymous said...

Så sant så sant, dei tre unga er verdas beste!

Høyres ut som om du har det bra, godt å høyre ! Håper å snike meg ned dit på høsten.

2/3/06 17:47  
Blogger funky_uncle said...

Eg trur kanskje alle kjæledyra mine eigentleg var same dyret, som avanserte oppover i systemet...

2/3/06 22:08  
Blogger Bigbrother said...

Ja Funky uncle. Og hadde du behandla dei bedre så hadde du hatt ei dame nå:-)

I går fikk jeg faktisk bil som jeg kanskje kan låne resten av tiden her. Fiat Uno. Det er fordi barna mine ba til Herren om det. Gud hører deres bønner. I tell you!

3/3/06 04:48  
Anonymous Anonymous said...

mora di
Ja Gud høyrer bøn. Så godt at dei kjære barnebarna mine og for oppleve det. Så bra at Gud legg til rette for deg.
Kjekt å lese bloggen din. Du må bruke den flittig.

3/3/06 09:04  

Post a Comment

<< Home