Sunday, August 20, 2006

Bambelela


Nå er kvinnekonferansen over. Jeg har hjulpet til på barnemøtene for det meste. Blir svett av det. Men her er kvinnekonferansen åpen for menn også. Er ikke vant til det jeg. Men jeg var nå på noen av møtene. Veldig bra! Yngste dattera til Martin Luther King var også her.

10 møtet på søndag var overfullt. Så nå snakker Ray om at de må flytte inn i Domen. Noe alla Spektrum hjemme, bare mye større. Etter å ha hørt Ray McCauley preke i flere måneder nå. Så forstår jeg at Gud kan tiltro ham å ha ansvaret for en menighet som nå er på 40 000. Han har virkelig hjerte (kjærlighet) for folket her. Fantastisk å få være med på dette, dette året.

Afrikanerne kan å danse. I tell you! Når de synger en sang på Zulu, Ja så tar det virkelig av noen ganger. Bambelela, Jesu bambelela! Som betyr: Hold on, hold on to Jesus! Jeg nyter å se på dem svinge seg. Verden trenger disse afrikanere. Hvilken fargeklatt de er.


10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Eg har så lyst til å besøke deg !

27/8/06 14:29  
Anonymous Anonymous said...

Hei Trond. Gratulerer så mykje.
Du skreiv så kjempe-fint til meg når eg hadde bursdag.Og eg har så veldig mykje godt å sei til deg og, men det er litt vanskelig å få sagt det slik ein vil. Men kjenner at det ønske eg hadde da eg heldt deg i armane fyrste gong, kan bli oppfylt. Det største ønske for deg og alle dei andre var jo at dei skulle få eit liv med Jesus. Derfor er eg så glad at du skriv at det beste som har hendt deg er nettopp Jesus.Er veldig glad at eg har ein gutt, som tross mange vanskar , har bestemt seg for å gå i dei gjeringar som du ser er lagt ferdige for deg.Du er jo i mine tanker og bønner kvar dag.Stor takk til Gud som gav meg nettopp deg.GOD BLESS YOU.

29/8/06 09:02  
Anonymous Anonymous said...

Gratulerer så mykje storebror !!!
Det er mykje med deg og ditt liv eg ser opp til. Eg håpar at eg ein dag igjen får jobba med deg i gatearb. Godt å vite at du har det bra i Sør Afrika, men eg gleder meg mykje til du kjem tilbake!

29/8/06 11:18  
Anonymous Anonymous said...

Gratulerar deg så mykje med dagen, Trond!
Håpar at alt står bra til med deg.
Veldig glad i deg, broremann.
Klem frå storesyste.

29/8/06 12:32  
Blogger Bottom Buzzer said...

Gratulerer med dagen bror! Du begynner å bli en gammel mann nå! Hehe! Eg har og lyst til å besøke deg...

29/8/06 12:36  
Anonymous Anonymous said...

Gratulere så mykje med dagen, broder!! Håpe at du får ein fine feiring idag... Du får (fortsette) med å ta mange bilde så me kan få sett enda meir av korleis du har da dar nede.

29/8/06 13:02  
Blogger Bigbrother said...

Takk for det!!!!

Har det bra her nede. Men det er klart at hadde eg fått besøk, så er jo det prikken over i.

Har no fått meg kaffetrakter til bursdagen i dag. Den som var i leiligheten var ekstremt dårlig. Så nå skulle eg ønske eg hadde meir evergoodkaffe. 3 måneder igjen no så er det europe....

29/8/06 13:09  
Anonymous Anonymous said...

Skriv nåke nytt dao!
-Tone

5/9/06 20:37  
Blogger Bigbrother said...

Ja dao. Ska skriva snart. Har examen t uka. Så eg må prioritera da. Men meget snart...........

5/9/06 20:55  
Anonymous Anonymous said...

- Pøh! E da trengt føre kanskje?
- Nei, som vår Besta sa ein gong: Skit no i danna skulen!

Tone

7/9/06 10:11  

Post a Comment

<< Home