Tuesday, August 15, 2006

Faktisk

I dag har jeg gått en tur med Bullet og etterpå hoppet jeg på trampolina. Uten å brekke et eneste ben. Og så tok jeg og badet i svømmebassenget. Det var litt kaldt. For det er en blanding av høst og vår her. Jeg mener nå at de bare har tre årstider her: sommer, høst og vår.





Nå er det den årlige kvinne konferansen her på Rhema. Og jeg begynner å gå tom for norske matvarer. Litt igjen av brunosten og en evergood kaffe igjen. Jeg hadde med en boks prim til en venn. Jeg forklarte han at det er barnemat, men han spiste den opp på en helg.

Ellers så pratet jeg litt med en ateist her om dagen. Han hadde fått mat og det var det eneste som betydde noe for ham. Han sa at maten kan han se og spise, så den tror han på. Da forklarte jeg han at i morgen så er den maten borte. Men Jesus kommer aldri til å forlate deg eller svikte deg.

Tenk det, at det faktisk er så. Om vi er troløse, så forblir Han trofast. Det som tynger oss så veldig, kan vi gi til Ham. Og Han tar det faktisk. Jesus er faktisk uten sammenligning det beste som har hent meg.



3 Comments:

Blogger funky_uncle said...

Om så selveste mamma skulle slutte å lage gode kjøttkaker, ville ikke Gud slutte å være snill.

17/8/06 19:39  
Anonymous Anonymous said...

Ja Jesus er faktisk det beste som har hendt deg.
Takk for at du minner meg på at Han er trufast.Ofte er det vel slik at vi tenkjer Gud er som oss , og vår trufasthet er jo ikkje alltid så stor. Men det er altså hans. Ha fortsatt lukke til der du er.Gleder meg til ny oppdatering på bloggen.

17/8/06 20:46  
Anonymous Anonymous said...

Bra å se du fortsatt er online, jeg mener, med fokus der det skal være.
Det inspirerer, det.
Jesus er desidert det beste som har hendt meg også, men med all verdens mulig sammenligning.
Lykke til i ditt liv, morgendagen, men like mye dagen i dag.

Rachel

21/8/06 11:23  

Post a Comment

<< Home