Sunday, May 28, 2006

Besøkt Georges familie


Har akkurat kommet hjem etter en lang weekend. Tok med meg George og Jabu (venn av meg og George) til Georges hjemmsted. Det var en lang biltur. 6 timer. Vi dro kl 14 på fredag og reiste igjen til Joburg i dag (søndag) .
Det var hyggelig å møte familien hans. De bor i en township. Og der er bare svarte folk. Så jeg ble lagt merke til kan man si. Jeg, George og Jabu sov i samme seng. Det vil si jeg sov ikke særlig mye. Er redd for hva jeg eller den ved sida av meg kan finne på i søvne. Pluss at man må ha et øye til bilen, så ingen kommer på natta og tar hjulene.
Høfflige og hyggelige folk. Kommer alltid med mat og drikke på fat. Det er for å vise respekt. Fikk delt det gode evangeliet med dem. Lørdag kveld var det middag med ris og kylling. Jeg spiste kylling som jeg bruker. Det vil si at det er litt igjen rundt bena som ikke er godt å spise, synes jeg. Når jeg var ferdig, såg jeg at de pratet og spiste opp restene etter meg. Det var litt flaut. Men det var jeg som hadde betalt maten. For de var totalt blakke. Hadde desverre ikke råd til å gi dem mer enn 300 kr. Som minst 10 personer skal leve på, og ingen av dem har jobb.
Hadde holdt meg hele turen (dvs. 2 dager). Utrolig hva du kan få kroppen til å gjøre. For på utedoen, hadde de bare avispapir å tørke seg med. Så det så.
Jeg elsker min Herre og Frelser. Han er så god! Gleder meg til å få fortelle europerne om Ham.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Trond det går fint å tørke seg med avispapir.Husk at du ein gong vart turka med ein grasdott av ei eit år eldre søster.
Så avispapir er i alle fall bedre enn ingen ting.
Ellers så må du ete fint opp maten du får veit du.
Så kjekt at du besøkte familien til George.
Alltid kjekt å sjå om det er noko nytt på bloggen din.
Velkommen heim snart.

29/5/06 13:55  
Blogger Bottom Buzzer said...

Du er nå lik deg sjøl! Jepp, du også Reidun!

31/5/06 23:04  
Blogger Bigbrother said...

Mamma, kanskje du kan bruke sogns avis. Så får du i allefall noko ut av den blekka.

Nå er det varmt her igjen. Var veldig kaldt nokre dagar.

Bottom, jeg skal spørre om det er noko jobb for meg på CSS. Så kanskje vi kommer til å jobbe sammen litt i uke ett eller annet i juli.

Sees snart i Norge

1/6/06 19:05  

Post a Comment

<< Home