Tuesday, March 21, 2006

George sheep among wolves - part 3

Det er 16 dager siden George ble en kristen. Og gav sitt liv til Herren Jesus. Jeg er litt sammen med ham nesten hver dag. George går steg for steg med Herren. Hver søndag er han på 3 møter. Lørdager er han på "christian foundations" kurs, som varer i 3 timer. Noen ganger når jeg kommer, sitter han og streker under i bibelen sin. Skal ta ham med meg på cellegruppe onsdag.
Søndag døpte han seg. Nå er det gått over en uke uten at han har drukket alkohol. Han blir tilbudt hver dag, men sier nei. Det kaller jeg å leve i FRIHET. Han sover fortsatt ute med alle de andre og er der hele dagen. A sheep among wolves, men ingen kan rive ham ut av Herrens hånd. Og nå vil han slutte å røyke også, for jeg fortalte han om min bror "funky uncle" som akkurat har sluttet.
Den dagen han ble stukket ned hadde han på seg fin skjorta mi. Så det er en del blod på den fortsatt. Vet ikke om det går bort. Det er hans skjorte uansett nå, men dere som har sett meg live. Har nok sett meg med den skjorta i finere sammenhenger. Men han ble blind på det ene øyet etter den kvelden også.

George er pappa til noen barn også. Så jeg kjøpte noen kort og en liten gave som han sendte til dem (fra ham). I påsken skal jeg kjøre ham hjem til barna (4 timers tur). Men som du skjønner George er seriøs, håper du er seriøs også!

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Skjorta må vaskast i kaldt vatn først , for å få bort blodflekker.Så utrulig bra at du har fått vore til så stor hjelp for denne mannen. Tenk at han skal få besøke familien sin. Utrulig store ting som skjer når Gud slepp til.Hels han frå mora di. Skulle ynskje å få treffe han ein gong.

21/3/06 14:13  
Blogger Bigbrother said...

Skjorta er alt vaska ein gong på vaskeri. Vi såg først ein del dagar i etterkant at flekkane ikkje var vekk. Det er jo 15 dagar sia han blei nesten drepen.

21/3/06 14:40  
Blogger Bottom Buzzer said...

Hehe! Kanskje det er like greit å kjøpe ei ny skjorte, og beholde den første som en kuriositet?

21/3/06 15:28  
Anonymous Anonymous said...

Hehe...
minnte meg på at jeg har en sånn genser-opplevelse jeg også...
Men en meget ekkel en.
hehe--
man skal ikke si sånt kanskje,
men jeg var ikke så innmari snill pike de siste ungdoms-åra jeg bodde i Afrika, stakkar stakkar mamma og pappa ...
men heldigvis mange mange mange år siden, da.

Fra en "tent and drugs-weekend-trip" med gjengen i en dyrepark
Jeg våknet en morra med sædflekker oppover hele gensern, as
Hehe....
kan le av det i dag-
Men trooo meg, jeg lo ikke da !!
Jeg kooookte av raseri
Venninnen min lo seg helt gul i tryne, da hun oppdaget flekkene !!
Hehe....
Men ikke jeg !!
Men flekken forsvant ikke, så DEN GENSEREN GAV JEG FORRESTEN BORT !!
hehe

Det er så lenge siden, at jeg kan le av det
Hehe
men !!
Et nytt liv i dag.
Yess.
men artige minner likevel.

George.
Så braaa.
Håper han blir sterk i mange ting, mens "dere" er der
sånn at han klarer seg bra når dere drar også
Gud er stor, Han er nær de som lengter
Kanskje du "adopterer" han, og inviterer han til Norge etterhvert ?!
Det er vanvittig vanvittig hyggelig.

21/3/06 19:22  
Anonymous Anonymous said...

Men !
Hehe
egentlig burde jeg nok lære litt av din lille-bror,
han tenker seg om tre og fire og førtifrem ganger før han poster.

... Rachel

22/3/06 05:45  
Blogger funky_uncle said...

Haha!

En Rachel som ikke snakker rett ut og plaprer i vei uten å tenke på hva pokker andre måtte mene, er ikke Rachel, i alle fall ikke en Rachel jeg vil ha. So da.

Det er digg å puste igjen.

22/3/06 20:36  
Anonymous Anonymous said...

Har tenkt på den munnen min, sjø..
Jeg døde da jeg så kommentar under den jeg skrev...
jeg tenkte at en kommentar tilbake ville bli at "ja, du burde VIRKELIG passe munnen din endel mye ganske mengder mye mer, Rach ..."
hehe
Men
Funky-Bebe, as !
Og da va bra da va da da va

Klem.

23/3/06 07:43  

Post a Comment

<< Home