Tuesday, March 14, 2006

Someone to talk with

I løpet av de åra som jeg har jobbet på gata, så har jeg noen ganger møtt på jenter som har sagt følgende; At de har hatt kunder som har betalt for å bare ha noen å snakke med. Det blir virkelig en dyr samtale. Jeg skjønner behovet, men den som lytter gjør det kun for penga.
Akkurat nå om dagen savner jeg en kjæreste å dele livet med. For nå skjer det noe hver dag for meg. Skulle gjerne hatt noen å dele mine følelser med, og noen som kunne stå sammen med meg. Og gi meg veiledning også. Jeg deler ikke alt med dere på bloggen. Men litt.
Søndag på møtet ble historien om George fortalt. Problemet var bare at historien hadde tatt helt av. Nesten ingenting av det som ble sagt var sant. Jeg følte meg så liten. Tross alt så var det jeg som startet denne snøballen. På kveldsmøtet ba jeg om at Ray ikke måtte snakke om det. Men han begynte, og jeg stod opp og sa at historien ikke stemte. Han ba meg komme frem.
Jeg gikk frem og delte historien om George, at han ikke var død etc. 5 minutter stod jeg der og snakket foran tusenvis av mennesker. George møtte han som stakk han ned tidlegere på søndag. Og sa til han at han tilgav ham alt. Mandag på gata, kommer folk til meg og sier de trenger Jesus og hjelp. De vil være med på møte. Jeg vitner om Jesus for dem nesten hver dag.
Nå vet nesten alle hvem denne nordmannen på Rhema er. Folk hilser på meg. Rhema gjør det de kan for å hjelpe George nå. Skal ta ham med meg til en doktor nå. Og Rhema betaler.
Men takk for Herren. Jeg kan dele alt med ham. Slippe å ha noen maske, fortelle det som er vanskelig og det som er bra. Han er virkelig alltid med meg. Jeg elsker han så høyt!

3 Comments:

Blogger Bottom Buzzer said...

Nå når du har vært på plattformen og vist deg fram som en kjekk Herrens kriger, så vil det nok være en del nye som begynner å gløtte på deg. Du får ha et åpent hjerte og et våkent blikk. Hehe...

14/3/06 15:30  
Blogger Bigbrother said...

Vel, black is beautiful. Vi får se hva det blir, om det blir noen her eller ei norsk jente eller europeisk. Det må i allefall være ei som har tro på meg og den visjon jeg har for europa.

14/3/06 16:39  
Blogger Amelie78 said...

Du må hilse til Marianne! :) Så svaret på kommentaren min nå... Så gøy - verden er jo ikke spes stor. Hilsen Amélie

15/3/06 12:55  

Post a Comment

<< Home