Thursday, October 26, 2006

Kirka ut

Lørdag tok jeg Stella og Tanny med meg til uteliggerne etc. De sang en del sanger og så prekte jeg til dem noen minutter. Det utrolig gode budskapet om at Jesus ikke kom for å dømme verden, men frelse den. Og at Han ikke peker finger til noen eller fordømmer noen. Alle som var tilstede (ca 20 stk) var helt stille når jeg forkynte det gode budskapet. To av dem gav sitt liv til min Herre og Mester Jesus også. Så gav jeg dem litt mat som jeg hadde kjøpt inn. De kjenner meg og kaller meg for "pastor". Vel det var en utrolig fin lørdag. For jeg har funnet ut at siden de ikke kommer til kirka, så får jeg ta kirka ut til dem.


10 Comments:

Blogger funky_uncle said...

Kom igjen, du kan si det til meg. Send en email om det i det minste.

27/10/06 19:23  
Blogger Bigbrother said...

Vel bror, jeg kan sende deg ei bok på email, som Michael Landsmann anbefalte på det sterkeste. Ska se om eg får gjort det.

Da som er så bra med dette. Er at det gir også mening med at vi lever under nåden. Det er ikke så mye fælt som ska skje skjønner du. Vi har bare laget en slags sensajon kristendom med masse død og ulykker. Passer litt dårlig med den nye pakt vi har. Og så har vi bommet kraftig med all Israel snakket. Vi sender jødene hjem fordi de har det ille i et annet land. Og så sender vi dem til et land med terror og frykt. Pluss at da de som gjør det tror at en gang i endetiden så kommer det enten 1 ellr 2 tredjedeler av dem til å bli drept der. Så snille er vi kristne.

Og så er det det at etter bortrykkelsen så kan vi bare bli frelst ved å dø matyrdøden. Akkurat som om Gud skulle innføre en dårligere pakt. Og hva med alle de da som dør i alle ulykkene pga bortrykkelsen. Og dem som dør en naturlig død den dagen. Som du kanskje skjønner så gir ikke dette helt mening spør du meg.

Vi er blitt så bokstav kristne og bibelen sier jo selv at bokstaven slår ihjel. Det som er saken er at alt symbol bruken som står i åpenbaringsboken vil du kunne finne igjen andre steder i bibelen.

Kan si masse mer men da blir jeg totalt slaktet. Men les boka (den er i pdf format). Du kommer til å bli vannvittig velsignet om du tror og ser det som står der. Vist ikke så blir du sikkert bare forvirret.

Ok lykke til bror. For dette er mega bra og det gir fullstendig mening. Sier nå jeg og Landsmann

27/10/06 20:28  
Blogger Bottom Buzzer said...

Jeg vil også ha! Furte, furte...

jan.luneborg@gmail.com

29/10/06 10:00  
Blogger Bottom Buzzer said...

Btw. Ikke vær redd for å bli slaktet av etablisementet, for da er du i selskap med selveste Paulus:

0We are fools for Christ, but you are so wise in Christ! We are weak, but you are strong! You are honored, we are dishonored! 11To this very hour we go hungry and thirsty, we are in rags, we are brutally treated, we are homeless. 12We work hard with our own hands. When we are cursed, we bless; when we are persecuted, we endure it; 13when we are slandered, we answer kindly. Up to this moment we have become the scum of the earth, the refuse of the world.

Derfor heter menigheten i mitt hus "Jordens Avskum" og ikke menigheten "Det er vi som har det"...

29/10/06 10:10  
Blogger Bigbrother said...

Vel skal sende til deg også Bottom.

En annen ting, så jeg ikke blir misforstått helt angående jødene og Israel. Jeg elsker jødene og jeg har alltid hatt en drøm om å få lede minst en jøde til Jesus før jeg forlater denne planeten. Men jeg elsker også indianerne, sigøynerne, palestinerne og etc. Tror ikke det er rett å gjøre forskjell på mennesker, samme hvilken etikett de er født med. Jøde eller greker.

Jeg er enig med at vi må hjelpe jøder som lider under antisemitisme. Og det er desverre mange som lider under det. Men de er ikke det eneste folkeslaget som lider. Jeg tror at Israel kan ha bøde jøde og palestiner. Men jeg mener det faktisk er feil å behandle jødene på en ekstra spesiell måte, fordi de var Guds utvalgte folk. Har ikke Jesus betalt en høy pris for alle mennesker? Og dermed vist oss att alle er veldig spesielle. Muslimer og palestinere og jøder og indianere og etc. og DEG. Og er det ikke slik at Gud har en spesiell plan for hvert eneste menneske?

Så min konklusjon er at vi må behandle alle spesielt. For prisen som er betalt for hver enkelt var veldig høy. Det var Guds egen sønn som måtte dø for hver og en av oss.

Bottom om du er enig med meg i det synet jeg har fått på åpenbarings boken eller ikke. Betyr ikke så mye. Men om du er enig. Så trenger du ikke være redd blant annet for å få innplantet en chip i handa. Om det gjør livet enklere.

29/10/06 17:06  
Blogger Bottom Buzzer said...

Foreløpig foretrekker jeg fish and chips i hånda...

29/10/06 20:06  
Anonymous Anonymous said...

siste kommentar til janbanan her kunne likesågodt ha vore skrivi av min storebror Nore.

Trist.. så veldig trist. Åkkja åkkja.

-Tone Astrid-

30/10/06 18:21  
Blogger Bigbrother said...

Trist? er du lei deg du da søster. Nei chips and beef istedet i handa, sier nå jeg.

Funky uncle, fortell kjæresten din at det er vanskelig å skrive kommentar på sida hennes. Har prøvd ganske mange ganger og hver gang får jeg beskjed om at koden er feil. Kanskje det er 666.

Et lite hint om du ser bak deg, så vil du se enden.Tok du den.

31/10/06 04:40  
Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Det kan være pga nettleseren du bruker. Firefox funker dårlig på den typen blogger, men du kan prøve opera.

7/11/06 07:02  
Anonymous Anonymous said...

Jeg vil også ha boka:) Hva heter boka/forfatteren som har skrevet den...?

10/5/07 00:47  

Post a Comment

<< Home